Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Bryns, Tereza ; Viktorová, Ida (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Teoretická část práce se zabývá tématem identity v dospívání a specifickými výzvami, kterým v tomto období čelí LGBTQ dospívající. Dále seznamuje čtenáře s výzkumy, jež se zabývají LGBTQ tématikou a zkušenostmi LGBTQ dospívajících ve školním prostředí. Více přiblíženy jsou různé formy podpory, které mohou školy LGBTQ studujícím poskytnout, včetně přítomnosti podpůrných dospělých osob. Důležitou roli "advokátů" LGBTQ studujících mohou hrát především školní poradenští pracovníci/pracovnice. Výzkumů, které by se však tímto konkrétním tématem zabývalo, je velmi málo. Právě zmapování situace,co se týče spolupráce LGBTQ studujícícha školních poradenských pracovišť, je věnován výzkum v této práci. Výzkumné otázky se zaměřují na to, jaké zkušenosti mají školní poradenští pracovníci/pracovnice s LGBTQ tématikoua studujícími,jak vnímají svou roli v podpoře těchto studujícícha kde v této oblasti vidí prostor pro změnu. Odpovědi na tyto otázky jsou v této práci analyzovány i z pohledu samotných LGBTQ studujících - jaké jsou jejich zkušenosti ve školním prostředí a se ŠPP a jejich návrhy na změnu - a přináší tak zajímavé srovnání. Výzkum v této práce je kvalitativní, sběr dat z obou výzkumných souborů byl proveden kombinací individuálních rozhovorů a...
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Marková, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.